• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
HAMK Unlimited

HAMK Unlimited

Julkaisuja Hämeen ammattikorkeakoulusta

  • Lehdet
        • Professional
        • Journal
        • Scientific
  • Alat
        • Ammatillinen osaaminen ja opetus
        • Biotalous ja luonnonvara-ala
        • Hyvinvointi ja sote-ala
        • Kulttuuri ja muotoilu
        • Teknologia ja liikenne
        • Yrittäjyys ja liiketoiminta
        • Muut
  • Kokoelmat
        • Avoin Häme
        • CleanExport
        • Digitalisaatio ja muutos / Digitalization and Change
        • DigiTrail
        • Employers’ perspectives on ePortfolios
        • Empowering ePortfolio Process
        • Higher education perspectives on ePortfolios
        • Innovaatiojohtaminen
        • Liikenne 4.0
        • Luomussa vara parempi
        • PoliRural – Hämeen maaseutua kehitetään tulevaisuutta ennakoimalla yhdessä
        • Problem-based learning & agropreneurship in Africa
        • Maahanmuuttajien urareitit
        • Nuoret huippumyyjät
        • Office 365 -intran käyttöönotto HAMKissa
        • Oppimisen digiagentit II
        • Students’ perspectives on ePortfolios
        • TAIKOJA
        • Uudistuva hevostalous
        • Universal Design for Learning (UDL)
  • In English
        • Articles in English
        • About HAMK Unlimited
        • Instructions for writers
        • Instructions for reviewers
        • Contact editorial staff
  • Ohjeet
        • Kirjoittajan ohjeet
        • Arvioijan ohjeet
        • Info

Scientific

Kuuntele - Listen

Opiskelijoiden kokemuksia korkeakoulujen yhteisistä vieraiden kielten verkko-opintojaksoista

02/02/2023
Vieraiden kielten opetustarjonta on yksipuolistunut Suomessa. Valtaosa perus- ja toisen asteen opiskelijoista opiskelee kotimaisten kielten lisäksi vain englantia, sillä yhdeksän kymmenestä oppilaasta valitsee englannin A1-kielekseen. …
Lue lisää
A lakeview, with a silhuette.

Evaluating situation of life with the 3X10D survey – How reliable is the assessment?

16/12/2021
Introduction We know that our service system in Finland does not properly meet the needs of young people (Aaltonen et al., 2015; Björklund et al., 2017; …
Lue lisää
Huone, jonka takaseinälle on Vgoray-tekniikalla heijastettu laservaloja.

Creating an Audio-Visual Restorative Environment to Decrease Work-Related Stress

25/08/2021
Restorative environments are receiving growing attention as a source of stress reduction and other benefits. It is commonly known today that audio-visual technology solutions can …
Lue lisää

Ammattiravivalmentajat Suomessa

22/04/2021
Suomalaisten urheiluvalmentajien määrää, työnantajia ja työoloja selvitettiin ensimmäisen kerran kyselyllä vuonna 2002 Suomen valmentajat ry:n aloitteesta. Tämän jälkeen on tehty kolme seurantakyselyä (Kärmeniemi, 2012; Puska …
Lue lisää

Detection of enteric viruses in water samples: the advances and challenges over the last years

21/10/2020
The spread of enteric viruses in water bodies by the discharge of untreated sewage is still a concern in many countries due to health problems …
Lue lisää

“Loistavaa, kun opittavat asiat piti löytää omasta työstä”

05/06/2020
Ammatillinen koulutus on kokenut suurimman uudistuksen vuosikymmeniin (ks. Grahn-Laasonen, 2017). Reformin myötä opettajan tehtävissä korostuvat entistä enemmän pedagogiikka, ohjauksellisuus ja suunnittelu. Tämä johtuu ennen kaikkea …
Lue lisää

Opettajan ammatillinen osaaminen ja osaamisen kehittäminen alati muuttuvassa toimintaympäristössä

06/03/2020
Globaali kansainvälinen kilpailu ja digitalisoituminen edellyttävät Suomelta jatkuvaa osaamisen kehittämistä ja kilpailukyvyn nostamista. Koulutuksella ja eri koulutusorganisaatioilla sekä koulutusasteilla on suuri merkitys suomalaisen osaamisen ylläpitämisessä …
Lue lisää

Historian alumnien ohjauskäsitykset – kehitysideoita yliopistotason ohjaukseen

13/01/2020
Suomen koulutuspolitiikassa vallitsee yksimielisyys siitä, että yliopisto-opiskelijoiden ohjaus kaipaa kehittämistä. Tässä artikkelissa yliopistotason ohjauksen ongelmaa on lähestytty kysymällä opiskelijoiden sijaan jo valmistuneilta alumneilta heidän näkemyksiään …
Lue lisää

”Tuska ei vähentynyt, mutta ymmärrys lisääntyi”: Johtajien ja esimiesten kokemuksia kompleksisuusajattelun opetuksesta

03/09/2019
Missä määrin yliopistoissa opetettavat hallintotieteen ja johtamisen teoriat vastaavat todellisuutta – sitä maailmaa, jossa opiskelijat tulevat valmistuttuaan työskentelemään? Auttavatko opetetut teoriat ymmärtämään tätä maailmaa ja …
Lue lisää

Pedagogical Goals and Practical Implementations within the Finnish-Brazilian Gira Mundo Finlândia Pilot Programme

14/12/2018
“Today I feel my classroom alive and autonomous, I realize my students to become true protagonists.” (a Brazilian teacher) The goal of our article is to …
Lue lisää

Students’ experiences of collaborative learning on digital youth work cMOOCs

21/11/2018
Digitalization challenges us to reform educational structures and implementations as well as learning environments. This, among other things, leads us to reflect on new learning …
Lue lisää

Yhteisöllisen oppimisen opiskelijakokemuksia digitaalisen nuorisotyön cMOOCeissa

05/04/2018
Digitalisaatio haastaa uudistamaan koulutuksen rakenteita, toteutustapoja ja oppimisympäristöjä. Tämä osaltaan johdattaa miettimään uudenlaisia oppimisen mahdollisuuksia. Oppimisen avoimuus sekä saavutettavuus tuovat kehitykseen monia uusia ilmiöitä, kuten …
Lue lisää
skull

Havaintoja osaamisen rakentumisesta ja tulevaisuuden osaamistarpeista terveysalalla

29/10/2017
Osaamistarpeiden ennakointi terveydenhuollossa on ajankohtainen kysymys ja artikkelimme lähtökohta. Sen ympärille rakentuvat kysymyksemme: Miten osaaminen rakentuu terveysalalla ja millaiset ovat osaamistarpeet lähitulevaisuudessa? Digitalisaatio ja robotiikka …
Lue lisää

About Collective Responsibility

10/02/2017
This is to be a philosophical paper in which the foundations of the notions of collective responsibility are studied. The notion of collective responsibility has …
Lue lisää

Nuoren elämäntilanteen hahmottaminen 3X10D-mittarilla

09/02/2017
Julkisia palveluita on kritisoitu sektori- ja professiokeskeisiksi, ylhäältä alaspäin johdetuiksi. Nykyään on kuitenkin entistä vahvemmin nostettu esiin asiakasnäkökulmaa toiminnan kehittämisen perustana. Voimassa oleva lainsäädäntö on …
Lue lisää

Primary Sidebar

HAMK Unlimited: Scientific
julkaisee vertaisarvioituja, tieteellisiä soveltavan tutkimuksen artikkeleita.

ISSN 2489-2939
Vertaisarviointitunnus
HAMK Unlimited Scientific on saanut 15.2.2017 Tieteellisten seurain valtuuskunnan rekisteröimän kansallisen vertaisarviointitunnuksen ja on sitoutunut noudattamaan tunnuksen käytölle asetettuja ehtoja.

Footer

HAMK UNLIMITED

HAMK Unlimited on Hämeen ammattikorkeakoulun open access
-julkaisuportaali. Julkaisuista vastaa HAMKin toimituskunta.
julkaisut@hamk.fi

TIETOA SIVUSTOSTA

Alasottoilmoitus
Käyttöehdot
Saavutettavuusseloste

HAMK logo

Copyright © 2023 · Genesis Sample on Genesis Framework · WordPress · Log in