Videot ovat tulossa vahvemmin mukaan yritysten markkinointiin ja niitä voidaan tehokkaasti hyödyntää myös pk-yritysten markkinoinnin kehittämisessä. Clean Export -hankkeessa tuotettiin vaiheistettu rakenne, jonka tukemana yritykset …
Cleantech-yrityksille on Suomessa useita verkostoja, joiden tarkoitus on kannustaa saman alan yrityksiä yhteistyöhön ja oppia yhdessä parantamaan cleantech-yritysten kasvu- ja vientimahdollisuuksia. Tässä artikkelissa esittelemme merkittävimpiä …
Tässä artikkelissa käymme läpi cleantech-yritysten kansainväliseen myyntiin liittyviä, verkosta ilmaiseksi saatavia suomenkielisiä oppaita ja muita julkaisuja. Artikkelin idea syntyi huomiosta, että verkkotarjonta on yllättävän suppea …
Perinteiset fyysiset messut sitovat yrityksen henkilöstöresursseja, tuottavat kustannuksia ja rasittavat ympäristöä. Vaihtoehtona voidaan järjestää virtuaalimessuja. Tarve jatkuvasti avoinna oleville ja päivittyville virtuaalimessuille todettiin vuosina 2014–2015 …
Sosiaalisen median erityispiirteenä on kommunikoinnin kaksisuuntaisuus, joka mahdollistaa keskustelun asiakkaiden ja potentiaalisten asiakkaiden kanssa. Mahdollisuudet tuoda yrityksen brändiä esiin digitaalisen markkinoinnin keinoin ovat laajat: Asiakkaiden …
HAMKissa pilotoitiin puolentoista vuoden ajan kantahämäläisten cleantech-alan pk-yritysten kansainvälistymisen edistämistä. CleanExport -artikkelikokoelmassa kerromme, kuinka alueellisia puhtaan teknologian yrityksiä voidaan tuetusti ja tehostetusti auttaa kohti kansainvälisiä …