• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
HAMK Unlimited

HAMK Unlimited

Julkaisuja Hämeen ammattikorkeakoulusta

  • Lehdet
        • Professional
        • Journal
        • Scientific
  • Alat
        • Ammatillinen osaaminen ja opetus
        • Biotalous ja luonnonvara-ala
        • Hyvinvointi ja sote-ala
        • Kulttuuri ja muotoilu
        • Teknologia ja liikenne
        • Yrittäjyys ja liiketoiminta
        • Muut
  • Kokoelmat
        • Avoin Häme
        • CleanExport
        • Digitalisaatio ja muutos / Digitalization and Change
        • DigiTrail
        • Employers’ perspectives on ePortfolios
        • Empowering ePortfolio Process
        • Higher education perspectives on ePortfolios
        • Innovaatiojohtaminen
        • Liikenne 4.0
        • Luomussa vara parempi
        • PoliRural – Hämeen maaseutua kehitetään tulevaisuutta ennakoimalla yhdessä
        • Problem-based learning & agropreneurship in Africa
        • Maahanmuuttajien urareitit
        • Nuoret huippumyyjät
        • Office 365 -intran käyttöönotto HAMKissa
        • Oppimisen digiagentit II
        • Students’ perspectives on ePortfolios
        • TAIKOJA
        • Uudistuva hevostalous
        • Universal Design for Learning (UDL)
  • In English
        • Articles in English
        • About HAMK Unlimited
        • Instructions for writers
        • Instructions for reviewers
        • Contact editorial staff
  • Ohjeet
        • Kirjoittajan ohjeet
        • Arvioijan ohjeet
        • Info

Oppimisen digiagentit II

Kuuntele - Listen
Digiaika tulee

Digiaika – oletko opettajana valmis tulevaisuuteen?

09/06/2016
Digitalisaation on uskottu mullistavan koulutuksen. Odotuksista huolimatta suuria mullistuksia ei opetuksessa juurikaan ole tapahtunut. Oppilaitosten onkin nähty vastaavaan digitaaliseen murrokseen liian hitaasti. Vaikuttaa siltä, että …
Lue lisää
Osaamismerkit osaamisen tunnustamisessa

Osaamismerkit osaamisen tunnustamisessa

09/06/2016
Digitaalisia osaamismerkkejä jaetaan sosiaalisessa mediassa ja henkilökohtaisissa portfolioissa kertomassa henkilön osaamisesta ja taidoista. Osaamismerkki kertoo sen myöntäjän ja saajan sekä arvioinnin kriteerit. Parhaimmillaan osaamismerkki kertoo …
Lue lisää
Opiskelijan ohjaus

Opiskelijan ohjaus henkilökohtaisissa oppimisympäristöissä

09/06/2016
Erilaiset digitaaliset tietokone- ja älypuhelinsovellukset ovat viime vuosikymmenen aikana nousseet jokapäiväisiksi, arjen käyttövälineiksi. Samalla nämä välineet ovat sulautuneet osaksi hiljaisen tiedon muodostuksen, yksilöllisen kehityksen ja …
Lue lisää
Ensikokemuksia cMOOC-kursseista

Ensikokemuksia cMOOC-kursseista digitaalisen nuorisotyön opetuksessa

09/06/2016
Humanistinen ammattikorkeakoulu (Humak) ja Metropolia ammattikorkeakoulu (Metropolia) yhdessä työelämäkumppaneidensa kanssa käynnistivät helmikuussa 2016 uudenlaisen digitaaliseen nuorisotyöhön liittyvän opetuskokeilun, jossa monia asioita tehtiin ensimmäistä kertaa. Ensinnäkin …
Lue lisää
Kokeilijasta kehittäjäksi

Kokeilijasta kehittäjäksi − EduLAB Oulu Teacher Education Program

09/06/2016
Oamk LAB on Oulun ammattikorkeakoulun, Oamkin, kehittämä oppimismalli, joka tarkoittaa monialaisilla projektitiimeillä toteutettavaa projektimuotoista oppimista. Eri toimialojen väliset painotukset vaihtelevat teemakohtaisten LABien muodostaman verkoston sisällä. Johdanto Yhteisiä …
Lue lisää
Kohti digitaalista osaamista

Kohti digitaalista osaamista – valokeilassa opettajankoulutuksen toteutusmalli

09/06/2016
Muuttunut tietoyhteiskunta on luonut uudenlaisia tarpeita opetukselle. Käytössä olevat virtuaalimaailmat, sosiaalinen media ja älylaitteet on valjastettu oppimisen ja opetuksen käyttöön. Johdanto Tietoyhteiskunnassa toimittaessa tarvitaan uudenlaisia taitoja teknologian …
Lue lisää
Vopeteko

Vopeteko‑palkinnosta digimentoreihin − digiopetuksen hyvät käytännöt esiin

08/06/2016
Kymenlaakson ja Mikkelin ammattikorkeakouluissa on vuodesta 2012 lähtien järjestetty vuosittain yhteinen Verkko.ope‑seminaari. Tärkeimpänä tavoitteena on ollut nostaa esiin verkko-opetuksen hyviä käytäntöjä omien oppilaitosten sisältä ja …
Lue lisää
Digiopettaja ja onnistunut verkkokurssi

Digiopettaja ja onnistunut verkkokurssi

08/06/2016
HAMKin ”Digiope” -ohjelmasta valmistuvilla uusilla opettajilla on monenlaisia hyvän oppimisen ja työelämän edellyttämiä digitaitoja ja ‑osaamista. Yksi niistä on taito suunnitella, toteuttaa ja arvioida pedagogisia …
Lue lisää

Miksi jakaa avoimesti?

08/06/2016
Pirkanmaan toisen asteen koulutuksen PAOK‑hanke jakoi vuonna 2010 Avoin oppimiskulttuuriteko ‑palkinnon kolmelle lukion äidinkielen opettajalle. He olivat jakaneet toisilleen kaikki vuosikymmenten aikana tekemänsä materiaalit, rakentaneet …
Lue lisää
Oppimiskokemuksena MOOC

Oppimiskokemuksena MOOC

08/06/2016
Digitalisaatio on saanut meidät uudistamaan koulutuksen rakenteita ja oppimisympäristöjä. Kehitys on muuttanut käsitystämme oppimisympäristöistä ja oppimisen mahdollisuuksista. Oppimisen avoimuus ja saavutettavuus tuo kehitykseen monia uusia …
Lue lisää

Primary Sidebar

Tietoa kokoelmasta

Oppimisen digiagentit II -kokoelmajulkaisussa on kerrottu uudenlaisista ammatillisen opettajakoulutuksen toteutuksista ja opetustyön kehittymisestä digiajassa. Mukana on myös opettajaopiskelijoiden kirjoittamia katsauksia digitaalisuudesta oppimisprosesseissa. Julkaisun ovat toimittaneet lehtorit Anne-Maria Korhonen ja Sanna Ruhalahti Hämeen ammattikorkeakoulusta.

ISBN 978-951-784-778-0

Ensimmäinen Oppimisen digiagentit -kokoelma julkaistiin vuonna 2014.

Sisällysluettelo

Digiaika – oletko opettajana valmis tulevaisuuteen?

Osaamismerkit osaamisen tunnustamisessa

Opiskelijan ohjaus henkilökohtaisissa oppimisympäristöissä

Ensikokemuksia cMOOC-kursseista digitaalisen nuorisotyön opetuksessa

Kokeilijasta kehittäjäksi − EduLAB Oulu Teacher Education Program

Kohti digitaalista osaamista – valokeilassa opettajankoulutuksen toteutusmalli

Vopeteko‑palkinnosta digimentoreihin − digiopetuksen hyvät käytännöt esiin

Digiopettaja ja onnistunut verkkokurssi

Miksi jakaa avoimesti?

Oppimiskokemuksena MOOC

Footer

HAMK UNLIMITED

HAMK Unlimited on Hämeen ammattikorkeakoulun open access
-julkaisuportaali. Julkaisuista vastaa HAMKin toimituskunta.
julkaisut@hamk.fi

TIETOA SIVUSTOSTA

Alasottoilmoitus
Käyttöehdot
Saavutettavuusseloste

HAMK logo

Copyright © 2023 · Genesis Sample on Genesis Framework · WordPress · Log in