• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
HAMK Unlimited

HAMK Unlimited

Julkaisuja Hämeen ammattikorkeakoulusta

  • Lehdet
        • Professional
        • Journal
        • Scientific
  • Alat
        • Ammatillinen osaaminen ja opetus
        • Biotalous ja luonnonvara-ala
        • Hyvinvointi ja sote-ala
        • Kulttuuri ja muotoilu
        • Teknologia ja liikenne
        • Yrittäjyys ja liiketoiminta
        • Muut
  • Kokoelmat
        • Avoin Häme
        • CleanExport
        • Digitalisaatio ja muutos / Digitalization and Change
        • DigiTrail
        • Employers’ perspectives on ePortfolios
        • Empowering ePortfolio Process
        • Higher education perspectives on ePortfolios
        • Innovaatiojohtaminen
        • Liikenne 4.0
        • Luomussa vara parempi
        • PoliRural – Hämeen maaseutua kehitetään tulevaisuutta ennakoimalla yhdessä
        • Problem-based learning & agropreneurship in Africa
        • Maahanmuuttajien urareitit
        • Nuoret huippumyyjät
        • Office 365 -intran käyttöönotto HAMKissa
        • Oppimisen digiagentit II
        • Students’ perspectives on ePortfolios
        • TAIKOJA
        • Uudistuva hevostalous
        • Universal Design for Learning (UDL)
        • KIITO – Kiertotalousosaamisella uudistuvaa liiketoimintaa
  • In English
        • Articles in English
        • About HAMK Unlimited
        • Instructions for writers
        • Instructions for reviewers
        • Contact editorial staff
  • Ohjeet
        • Kirjoittajan ohjeet
        • Arvioijan ohjeet
        • Info
/ HAMK Unlimited Professional / Muut /

Challenges in teaching information literacy – Experiences from VIA and HAMK

Information literacy
Information literacy. Picture by Ewa Rozkosz, published under license CC BY-SA 2.0.

Maria Lassila-Merisalo, Eerika Kiuru & Kari Mikkonen

16.02.2017
Kuuntele - Listen

Information literacy is a crucial skill in present-day world. Nonetheless, in Häme University of Applied Sciences HAMK the education in information literacy faces several challenges. Two information specialists from HAMK sat down to talk with a lecturer and a librarian from VIA University College in Denmark and found out that they face very similar challenges.

Authors

Maria Lassila-Merisalo, Eerika Kiuru, and Kari Mikkonen work at Häme University of Applied Sciences HAMK. Mette Bønløkke and Birgit Larsen work at VIA University College.

LISÄÄ AIHEEN YMPÄRILTÄ / RELATED POSTS

VIA Campus Århus C libraryHAMK and VIA libraries started planning co-operation Guidelines for effective online feedback in e-Portfolio learning Flipped classroomFlexible and Agile Studying in Master’s Degree – Experiences on Flipped Classroom in the University of Applied Sciences The benefits and challenges of using ePortfolios
PREVIOUS POST HAMK Unlimited tiellä avoimuuteen 
NEXT POST Innostu matematiikasta!

Primary Sidebar

PYSYVÄ OSOITE / URN

https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020111991890

LISENSSI / LICENCE

This material is CC licensed Attribution-ShareAlike 4.0 International.

Avainsanat / Keywords

information literacy library video

VIITTAUSOHJE / CITE THIS ITEM

Lassila-Merisalo, M., Kiuru, E., Mikkonen, K., Bønløkke, M., & Larsen, B. (2017) Challenges in teaching information literacy – Experiences from VIA and HAMK. HAMK Unlimited Professional 16.2.2017. Retrieved [date] from https://unlimited.hamk.fi/muut/challenges-in-teaching-information-literacy-experiences-from-via-and-hamk

Footer

HAMK UNLIMITED

HAMK Unlimited on Hämeen ammattikorkeakoulun open access
-julkaisuportaali. Julkaisuista vastaa HAMKin toimituskunta.
julkaisut@hamk.fi

TIETOA SIVUSTOSTA

Alasottoilmoitus
Käyttöehdot
Saavutettavuusseloste

Häme University of Applied Sciences

Copyright © 2025 · Genesis Sample on Genesis Framework · WordPress · Log in

Sivustollamme hyödynnetään evästeitä, jotta voimme seurata sivuston käyttöä ja kehittää palveluamme. HyväksyKieltäydyLISÄTIETOJA