• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
HAMK Unlimited

HAMK Unlimited

Julkaisuja Hämeen ammattikorkeakoulusta

  • Lehdet
        • Professional
        • Journal
        • Scientific
  • Alat
        • Ammatillinen osaaminen ja opetus
        • Biotalous ja luonnonvara-ala
        • Hyvinvointi ja sote-ala
        • Kulttuuri ja muotoilu
        • Teknologia ja liikenne
        • Yrittäjyys ja liiketoiminta
        • Muut
  • Kokoelmat
        • Avoin Häme
        • CleanExport
        • Digitalisaatio ja muutos / Digitalization and Change
        • DigiTrail
        • Employers’ perspectives on ePortfolios
        • Empowering ePortfolio Process
        • Higher education perspectives on ePortfolios
        • Innovaatiojohtaminen
        • Liikenne 4.0
        • Luomussa vara parempi
        • PoliRural – Hämeen maaseutua kehitetään tulevaisuutta ennakoimalla yhdessä
        • Problem-based learning & agropreneurship in Africa
        • Maahanmuuttajien urareitit
        • Nuoret huippumyyjät
        • Office 365 -intran käyttöönotto HAMKissa
        • Oppimisen digiagentit II
        • Students’ perspectives on ePortfolios
        • TAIKOJA
        • Uudistuva hevostalous
        • Universal Design for Learning (UDL)
        • KIITO – Kiertotalousosaamisella uudistuvaa liiketoimintaa
  • In English
        • Articles in English
        • About HAMK Unlimited
        • Instructions for writers
        • Instructions for reviewers
        • Contact editorial staff
  • Ohjeet
        • Kirjoittajan ohjeet
        • Arvioijan ohjeet
        • Info
/ Yrittäjyys ja liiketoiminta / Rohkelikkona somessa

Rohkelikkona somessa

sosiaalinen media
26.04.2016
Kuuntele - Listen

MTV:n Suomalaisten sosiaalisen median käyttö 2015 -muistion mukaan ikäryhmissä 15–55 vain 7,3 prosenttia ei ollut käyttänyt sosiaalisen median palveluita viimeisen kolmen kuukauden aikana. Tämä tarkoittaa, että heistä 92,7 prosenttia, eli noin yli 2,2 miljoonaa, oli käyttänyt sosiaalisen median palveluita. Potentiaalisia, juuri sinun tuotteitasi tai palveluitasi tarvitsevia ihmisiä, löytyy somesta siis ihan varmasti.

Tavoitteesi sosiaalisen median käytölle voi olla melkeinpä mikä tahansa, kuten myynnin lisääminen, yrityksen tuotteiden tai palveluiden tunnettuuden kasvattaminen yleisesti, kävijöiden lisääminen nettisivuille, osoitetietojen kerääminen suoramarkkinointiin, asiakaspalvelu tai asiantuntijuuden vahvistaminen. Voit herättää mielenkiinnon tarjoamalla jotain ”aiheen vierestä”. Voit luoda kanavan, joka tuottaa lisäarvoa asiakkaalle ja jonka avulla löydät tiesi asiakkaasi tietoisuuteen. Jos myyt konkreettisia tuotteita, kuvaa ja näytä ne todellisessa miljöössä. Jätä kuitenkin asiakkaalle mahdollisuus inspiroitua. Jos tarjoat hierontapalveluja, kerro kanavallasi esimerkiksi vinkkejä välttää niskajumeja. Jos yrityksesi välittää työvoimaa, kerro tapoja joilla löytää hyvin työntekijöitä. Mikäli et ole syntynyt Mikael Agricolaksi – ei hätää. Videot ovat ja tulevat olemaan tärkeitä myös jatkossa. Lyhyet pätkät riittävät tavoitteidesi toteuttajaksi.

Kohderyhmäsi olet varmasti määritellyt jo yrityksesi liiketoimintaa suunnitellessasi. Tavoitteiden miettimisen jälkeen on aika kirkastaa valitut kohderyhmät. Mene siis hieman pintaa syvemmälle. Rakenna kuvitteellinen asiakas. Minkä ikäinen hän on, mistä hän tykkää, miten hän puhuu, miten hän seuraa maailman menoa. Erilaisilla sosiaalisen median kanavilla on suhteellisen selkeät erityispiirteensä. Löydät varmasti sopivat kanavat oikealle ryhmälle.

Sosiaalinen media on iso leikkikenttä, jolla voi rellestää. Uskalla rikkoa rajoja. Jos olet sitä mieltä, että yrityksesi ei voi vaikkapa oman statuksensa takia tehdä jotain, tee se silti. Ole ensimmäinen! Muut seuraavat kyllä, kun huomaavat rohkean avauksen ja siitä aiheutuneet hyödyt. Pidä mielessäsi ne 2,2 miljoonaa suomalaista potentiaalista asiakasta.

Artikkeli on osa Nuoret huippumyyjät -kokoelmaa.

[accordion title=”Kirjoittaja” open=”1″]Mirva Lemmetty toimii Linnan Kehitys Oy:n markkinointisuunnittelijana toimenkuvana koko Hämeenlinnan vetovoiman lisääminen. Linnan Kehitys auttaa yrityksiä kasvuun ja lisää toiminnallaan Hämeenlinnan tunnettuutta ja taloudellista kasvua.[/accordion]

Viittausohje:
Lemmetty, M. (2016). Rohkelikkona somessa. HAMK Unlimited Magazine 26.4.2016. Haettu [pvm] osoitteesta https://unlimited.hamk.fi/yrittajyys-ja-liiketoiminta/rohkelikkona-somessa

Teksti on julkaistu 6.4.2016 Linnan Kehitys Oy:n blogissa.

http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020111991994

Creative Commons -lisenssi
Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä.

[button href=”http://www.hamk.fi/hakijalle/liiketalous/Sivut/default.aspx” target=”_blank” bg_color=”#FF0066″ text_color=”#ffffff”]liiketalouden koulutus»[/button]

LISÄÄ AIHEEN YMPÄRILTÄ / RELATED POSTS

Ympäristöliiketoiminnan mahdollisuudet sosiaalisessa mediassa Miksi jakaa avoimesti? Kestävää kehitystä opitaan ilmiöpohjaisesti ammatillisessa koulutuksessa Oppimiskokemuksena MOOCOppimiskokemuksena MOOC
PREVIOUS POST Käytännön ohjeita puhelinmyyntiin
NEXT POST Asiakaspersoonat auttavat myyntityön arjessa

Primary Sidebar

PYSYVÄ OSOITE / URN

https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020111991994

LISENSSI / LICENCE

Avainsanat / Keywords

VIITTAUSOHJE / CITE THIS ITEM

Footer

HAMK UNLIMITED

HAMK Unlimited on Hämeen ammattikorkeakoulun open access
-julkaisuportaali. Julkaisuista vastaa HAMKin toimituskunta.
julkaisut@hamk.fi

TIETOA SIVUSTOSTA

Alasottoilmoitus
Käyttöehdot
Saavutettavuusseloste

Häme University of Applied Sciences

Copyright © 2025 · Genesis Sample on Genesis Framework · WordPress · Log in

Sivustollamme hyödynnetään evästeitä, jotta voimme seurata sivuston käyttöä ja kehittää palveluamme. HyväksyKieltäydyLISÄTIETOJA