• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
HAMK Unlimited

HAMK Unlimited

Julkaisuja Hämeen ammattikorkeakoulusta

  • Lehdet
        • Professional
        • Journal
        • Scientific
  • Alat
        • Ammatillinen osaaminen ja opetus
        • Biotalous ja luonnonvara-ala
        • Hyvinvointi ja sote-ala
        • Kulttuuri ja muotoilu
        • Teknologia ja liikenne
        • Yrittäjyys ja liiketoiminta
        • Muut
  • Kokoelmat
        • Avoin Häme
        • CleanExport
        • Digitalisaatio ja muutos / Digitalization and Change
        • DigiTrail
        • Employers’ perspectives on ePortfolios
        • Empowering ePortfolio Process
        • Higher education perspectives on ePortfolios
        • Innovaatiojohtaminen
        • Liikenne 4.0
        • Luomussa vara parempi
        • PoliRural – Hämeen maaseutua kehitetään tulevaisuutta ennakoimalla yhdessä
        • Problem-based learning & agropreneurship in Africa
        • Maahanmuuttajien urareitit
        • Nuoret huippumyyjät
        • Office 365 -intran käyttöönotto HAMKissa
        • Oppimisen digiagentit II
        • Students’ perspectives on ePortfolios
        • TAIKOJA
        • Uudistuva hevostalous
        • Universal Design for Learning (UDL)
        • KIITO – Kiertotalousosaamisella uudistuvaa liiketoimintaa
  • In English
        • Articles in English
        • About HAMK Unlimited
        • Instructions for writers
        • Instructions for reviewers
        • Contact editorial staff
  • Ohjeet
        • Kirjoittajan ohjeet
        • Arvioijan ohjeet
        • Info
/ Liite / Liite 1

Liite 1

11.11.2017
Kuuntele - Listen

Kyselylomakkeen runko ammattikorkeakoulujen edustajille Urareitti-hankkeessa 

1. Vastaaja

Ammattikorkeakoulun nimi
Vastaajan tehtävänimike

2. Toimin AHOT-prosessissa seuraavan kielisissä liiketalouden koulutusohjelmissa (yhdessä tai useammassa koulutusohjelmassa)

suomenkielinen koulutusohjelma
ruotsinkielinen koulutusohjelma
englanninkielinen koulutusohjelma

3. Millä tavalla AHOT-prosessi sisältyy nykyiseen tehtäväkuvaasi?

4. Minkälaisia AHOT-kokemuksia sinulla on maahan muuttaneiden opiskelijoiden kohdalla?

Seuraavilla kysymyksillä haluamme tarkastella AHOT-toimintanne rakennetta, sisältöjä, prosessia ja toimintakulttuuria korkeasti koulutettujen maahan muuttaneiden opiskelijoiden kohdalla.

5. Missä vaiheessa AHOT-menettely toteutuu maahan muuttaneiden opiskelijoiden kohdalla?

Hakuvaiheessa
Opiskelupaikan vastaanottamisen yhteydessä
Heti opintojen alussa
Koko opiskelun ajan
Ei milloinkaan

6. Kuvaile miten AHOT-prosessi etenee maahan muuttaiden opiskelijoiden kohdalla.

7. Ketkä henkilökunnastanne osallistuvat AHOT-prosessiin ja mitä osaamisaluetta kukin heistä arvioi?

Koulutuspäällikkö/koulutusohjelmavastaava,
Lehtori/yliopettaja (ryhmän ohjaaja),
Opintojen ohjaaja,
Muu henkilö, kuka ja mitä arvioi

8. Millä menetelmillä arvioitte seuraavia osaamisalueita? Jos jokin osaamisalue ei kuulu arvioitaviinne, niin pyydämme perustelemaan lyhyesti miksi ei.

Yrityksen toiminta (prosessit, toimintaympäristö)
Markkinointi
Yritysjuridiikka
Myynti
Taloushallinto
Talousmatematiikka
Tilastotiede
Logistiikka
Henkilöstöjohtaminen
Viestintätaidot
Vuorovaikutustaidot
Kielitaito
Kansainvälinen liiketoiminta
Projektiosaaminen
Jokin muu osaamisalue − mikä? Ja millä menetelmälla arvioitte?

9. Mitkä osaamisalueet ovat haasteellisia tunnistaa ja tunnustaa kohderyhmän osaamisessa? Pyydämme kirjaamaan lyhyen perustelun, miksi?

Yrityksen toiminta (prosessit, toimintaympäristö)
Markkinointi
Yritysjuridiikka
Myynti
Taloushallinto
Talousmatematiikka
Tilastotiede
Logistiikka
Henkilöstöjohtaminen
Viestintätaidot
Vuorovaikutustaidot
Kielitaito
Kansainvälinen liiketoiminta
Projektiosaaminen
Jokin muu osaamisalue, mikä? ja miksi on haasteellista tunnistaa?

10. Miten AHOT-menettelyä tulisi mielestäsi kehittää kohderyhmän osalta?

11. Mitä muuta haluat sanoa korkeasti koulutettujen maahan muuttaneiden AHOTointiin liittyen.

12. Yhteystiedot

LISÄÄ AIHEEN YMPÄRILTÄ / RELATED POSTS

Kansanopistot ja minäpystyvyyden tukeminen ahotointiKorkeasti koulutettujen maahanmuuttajien AHOT-prosessit vaihtelevat Työnantajien haasteet korkeasti koulutettujen maahanmuuttajien työllistämisessä  Karttakepistä kännykkään – suomen kielen opettamisen malli korkeasti koulutetuille maahanmuuttajille
PREVIOUS POST Liite 1
NEXT POST Liite 2

Footer

HAMK UNLIMITED

HAMK Unlimited on Hämeen ammattikorkeakoulun open access
-julkaisuportaali. Julkaisuista vastaa HAMKin toimituskunta.
julkaisut@hamk.fi

TIETOA SIVUSTOSTA

Alasottoilmoitus
Käyttöehdot
Saavutettavuusseloste

Häme University of Applied Sciences

Copyright © 2025 · Genesis Sample on Genesis Framework · WordPress · Log in

Sivustollamme hyödynnetään evästeitä, jotta voimme seurata sivuston käyttöä ja kehittää palveluamme. HyväksyKieltäydyLISÄTIETOJA