• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
HAMK Unlimited

HAMK Unlimited

Julkaisuja Hämeen ammattikorkeakoulusta

  • Lehdet
        • Professional
        • Journal
        • Scientific
  • Alat
        • Ammatillinen osaaminen ja opetus
        • Biotalous ja luonnonvara-ala
        • Hyvinvointi ja sote-ala
        • Kulttuuri ja muotoilu
        • Teknologia ja liikenne
        • Yrittäjyys ja liiketoiminta
        • Muut
  • Kokoelmat
        • Avoin Häme
        • CleanExport
        • Digitalisaatio ja muutos / Digitalization and Change
        • DigiTrail
        • Employers’ perspectives on ePortfolios
        • Empowering ePortfolio Process
        • Higher education perspectives on ePortfolios
        • Innovaatiojohtaminen
        • Liikenne 4.0
        • Luomussa vara parempi
        • PoliRural – Hämeen maaseutua kehitetään tulevaisuutta ennakoimalla yhdessä
        • Problem-based learning & agropreneurship in Africa
        • Maahanmuuttajien urareitit
        • Nuoret huippumyyjät
        • Office 365 -intran käyttöönotto HAMKissa
        • Oppimisen digiagentit II
        • Students’ perspectives on ePortfolios
        • TAIKOJA
        • Uudistuva hevostalous
        • Universal Design for Learning (UDL)
        • KIITO – Kiertotalousosaamisella uudistuvaa liiketoimintaa
  • In English
        • Articles in English
        • About HAMK Unlimited
        • Instructions for writers
        • Instructions for reviewers
        • Contact editorial staff
  • Ohjeet
        • Kirjoittajan ohjeet
        • Arvioijan ohjeet
        • Info
/ Yrittäjyys ja liiketoiminta / Huippumyyjän osaaminen digiaikana

Huippumyyjän osaaminen digiaikana

Huippumyyjän osaaminen digiaikana
24.05.2016
Kuuntele - Listen

Nuoret Huippumyyjät -hankkeeseen liittyvän opinnäytetyöni pääaiheena oli digitaalinen myyntityö. Opinnäytetyöni tarkoituksena oli selvittää digitalisaation vaikutusta myyntityöhön: sitä, kuinka digitalisaatio on vaikuttanut huippumyyjien osaamisvaatimuksiin ja rooliin myyntityössä. Digitaalisuus on vaikuttanut tämän päivän myyntityöhön merkittävästi, joten aiheena se on erittäin ajankohtainen ja koskettaa lähes kaikkia myyntityön parissa toimivia.

Keskeisimpänä tuloksena tutkimuksesta saatiin se, että huippumyyjän kriteerit ovat hyvin työtehtävä- ja toimialakohtaisia. Tulosten perusteella voidaan myös yleisesti todeta, että huippumyyjiltä vaadittava osaaminen laajenee sekä rooli tulee moninaistumaan. Kaikessa tekemisessä keskiössä on asiakastarpeen tunnistaminen ja asiakaslähtöisyys. Tutkimusmenetelmä oli kvalitatiivinen eli laadullinen tutkimus, ja aineisto kerättiin teemahaastatteluiden avulla.

Työn teoreettinen viitekehys syntyi myyntiosaamisesta ja -roolista. Tätä viitekehystä lähestyttiin digitalisaation näkökulmasta. Työn alussa avattiin huippumyyjien ominaisuuksia teorian avulla: minkälaisia huippumyyjät ovat, kuinka huippumyyjäksi kehitytään sekä kuinka persoona vaikuttaa myyntityössä. Toisessa teoriaosuudessa keskityttiin digitalisaation vaikutuksiin: kuinka digiaika on vaikuttanut huippumyyjien rooliin myyntityössä sekä kuinka myyjiltä vaadittava osaaminen on muuttunut digiajan myötä. Teoriaosuuden aineisto kerättiin alan kirjallisuudesta ja verkkoaineistoista.

Opinnäytetyö on luettavissa täältä.

Artikkeli on osa Nuoret huippumyyjät -kokoelmaa.

[accordion title=”Kirjoittaja” close=”0″]Tommi Puronaho on Hämeen ammattikorkeakoulusta valmistunut liiketalouden tradenomi.
[/accordion]

Viittausohje:
Puronaho, T. (2016). Huippumyyjän osaaminen digiaikana. HAMK Unlimited Magazine 24.5.2016. Haettu [pvm] osoitteesta https://unlimited.hamk.fi/yrittajyys-ja-liiketoiminta/huippumyyjan-osaaminen-digiaikana

http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020111991989

Creative Commons -lisenssi
Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä.

[button href=”http://www.hamk.fi/hakijalle/liiketalous/Sivut/default.aspx” target=”_blank” bg_color=”#FF0066″ text_color=”#ffffff”]liiketalouden koulutus »[/button]

LISÄÄ AIHEEN YMPÄRILTÄ / RELATED POSTS

Nuoret huippumyyjätHuippumyyjiksi valmennettavat puhelintyössä Tehdäänkö diili?Tehdäänkö diili? Myyntityön psykologiaa matkapuhelinalalla vanajanlinnaVanajanlinna panostaa digiin ja someen
PREVIOUS POST Vanajanlinna panostaa digiin ja someen
NEXT POST Hämeen Yritysviestintä ja monipuoliset haasteet

Primary Sidebar

PYSYVÄ OSOITE / URN

https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020111991989

LISENSSI / LICENCE

Avainsanat / Keywords

VIITTAUSOHJE / CITE THIS ITEM

Footer

HAMK UNLIMITED

HAMK Unlimited on Hämeen ammattikorkeakoulun open access
-julkaisuportaali. Julkaisuista vastaa HAMKin toimituskunta.
julkaisut@hamk.fi

TIETOA SIVUSTOSTA

Alasottoilmoitus
Käyttöehdot
Saavutettavuusseloste

Häme University of Applied Sciences

Copyright © 2025 · Genesis Sample on Genesis Framework · WordPress · Log in

Sivustollamme hyödynnetään evästeitä, jotta voimme seurata sivuston käyttöä ja kehittää palveluamme. HyväksyKieltäydyLISÄTIETOJA